top of page

לדבר, לדבר ולדבר

חשיפה מוקדמת לדיבור, עשויה לעצב את יכולת השפה של ילדים על הספקטרום האוטיסטי. נשמע ברור מאליו. לפחות לי. כמה שנדבר עם הילדים שלנו מינקות, כך הם ישפרו את כישורי השפה שלהם. עכשיו זה גם מוכח.

חוקרים מאוניברסיטת טקסס שבדאלס, טוענים שככל שתינוק המאובחן על הרצף האוטיסטי, נחשף לשפה, כך עולים כישורי השפה שלו כבר בגיל שנתיים. זה משפיעה גם בהמשך, על יכולת רכישת כישורי הקריאה והכתיבה.

מדובר במחקר חדש. הראשון שבוחן את הקשר הזה, בקרב ילדים אוטיסטים מתחת לגיל שנה. הממצאים מראים כי אימון של הורים, שיש להם ילד אחד על הרצף האוטיסטי, לדבר עם תינוקם, יכול להועיל בצורה משמעותית. כך אומרת החוקרת הראשית מגהן סוונסון, פרופסור לפסיכולוגיה באוניברסיטת טקסס בדאלאס.

התמקדות בכישורי שפה חשובה מאוד בגלל ההשפעה שלה השפה על התפתחות מאוחרת יותר.

מסקנה: לדבר, לדבר ולדבר. בהקשר הזה, אם לא קראתם את הפוסט של יואל המתגלגל, מומלץ לקרוא או לחזור אליו. אולי בכל זאת היה עדיף שתקווה שתישאר בדירה שלה ואני בדירה שלי ולא נסתום את הפה מול הטף. גם אם זה כרוך בזה, שגם נשאל את השאלות וגם נענה.

bottom of page